Bądź aktywna!

Często słowo „aktywność” kojarzy nam się z uprawianiem sportu, ciężkim wysiłkiem. Osoby aktywne są szczupłe, wysportowane i młode. Aktywność staje się synonimem młodości, a przecież jej definicja jest dużo szersza.

Aktywność to wszystko to, co robimy w czasie wolnym, a nie jest związane z obowiązkami rodzinnymi czy też domowymi, a co nie jest wypoczynkiem. Dzięki aktywności jesteśmy czymś więcej, niż robotami uwikłanymi w nieustanne spełnianie oczekiwań otoczenia.

Aktywność to czynność, którą wybierasz sama i robisz ją dla własnej przyjemności. To intymna, osobista rzecz, którą możesz robić samotnie lub w towarzystwie – to ożeźwiający prysznic dla Twojego umysłu i ciała. Aktywność może być fizyczna lub umysłowa, a najlepiej, jeśli jest połączeniem obydwu.

Dlaczego aktywność jest tak ważna? Dojrzała kobieta znajduje się pod szczególną presją społeczną: musi być nowoczesna, zadbana, dobrze radzić sobie w domu i w pracy, a przy tym być optymistyczna i mądra. Ile razy po szczególnie męczącym dniu odkrywamy, że jedyne, czego pragniemy, to żeby wszyscy dali nam święty spokój?

Początkowo znalezienie pół godziny dla siebie choć raz w tygodniu będzie bardzo trudne – szczególnie, jeśli przyzwyczaiłaś otoczenie, że cały czas jesteś pod ręką. Jednak ceną jest tutaj Twoja własna higiena psychiczna. Może się wydawać, że to strasznie mało, jednak eksperci wellness, czyli filozofii dobrostanu człowieka, przekonują, że wystarczy raz w tygodniu porządnie się „spocić” przez pół godziny, aby już po miesiącu zobaczyć pierwsze pozytywne rezultaty.

Bądź bezwzględna – dzieci wytrzymają pół godziny bez Ciebie, mąż ma dwie ręce i mózg, których chyba potrafi używać. Pracę zostaw za sobą. Liczysz się Ty i tylko Ty. Spróbuj wygospodarować choć kwadrans dziennie dla siebie – to naprawdę jest możliwe! Moja znajoma na początku zamykała się w ubikacji i rozwiązywała krzyżówki, bo tylko tam rodzina dawała jej spokój.

Przez nasze neurony przebiegają impulsy elektryczne, kiedy myślimy czy pracujemy. Każdy kolejny impuls coraz bardziej je obciąża, dlatego tak ważne jest, żeby od czasu do czasu pomyśleć o czymś innym – przeczytać książkę, posiedzieć nad łamigłówką, zagrać w komputerową grę logiczną czy relaksacyjną. Pozwalamy w ten sposób neuronom zregenerować siły.

W pracy ciągle wykonujemy określone czynności, używając tych samych partii mięśni. Dlatego tak ważne jest, by od czasu do czasu poruszać się inaczej, znaleźć inny, uspokajający rytm dla ciała. Dzięki temu zregenerujemy także siły naszego ciała.

Koniecznie bądźmy aktywni – w miarę swoich możliwości. Nikt nie chce się kręcić w kółko.